Заняття-тренінг методичної комісії класних керівників та  лідерів учнівського самоврядування
Тема: Лідер і лідерство
Підтема: Лідерство молоді – надія України

Мета тренінгу: ознайомити учасників тренінгу з теоретичними основами лідерства, сприяти стимулювання уяви учасників у пошуках свого розуміння лідерства; здійснити обмін досвідом класними керівниками   форм та методів виховної роботи, які сприятимуть формуванню позитивного лідерського потенціалу в учнів та вміння демонструвати лідерства кожним учасником тренінгу.
Завдання тренінгу:
Ø   розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування      учнівського колективу та класного керівника;
Ø   вчитися залучатися підтримкою лідерів учнівського самоврядування у співпраці з    учнями;
Ø     розширення діапазону творчих здібностей;

Хід тренінгу:
 І.Знайомство «Смайлик».
Вправа 1.  «Асоціативний ланцюжок»
Мета: познайомити учасників тренінгу, створити сприятливий мікроклімат у групі, розвивати уміння стислої та одночас творчої самопрезентації.
Хід вправи: усі учасники тренінгу сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, що починається зі слів: «Я – Олена, якби я була книжкою, то «Українською літературою, бо…» (жін.); «Я – Богдан, якби був атомобілем то сріблястим «Опелем», бо…» (чол.)., а також намалювати свій настрій на стікері. У вправі мають бути задіяні всі учасники.
ІІ. Тема тренінгового заняття.
1.      Вступне слово.
 Нова суспільно-політична ситуація, в яку вступила наша  країна, інноваційні зміни в сучасній системі  виховання висувають нові вимоги і до учнівського самоврядування, а також переосмислення поняття «лідерства» та поставило нові вимоги до лідера будь-якої формації, зокрема і класного колективу.
На сьогоднішньому, такому розширеному методичному занятті, бо поряд з класними керівниками присутні лідери учнівського самоврядування, я б хотіла повести мову про поняття «лідер» та «лідерство», здійснити з колегами обмін досвідом, щодо способів визначення лідерських якостей, я присутні учні спробують продемонструвати як саме їхні лідерські якості допомагають їм у співпраці з класними керівниками.
2.      Оголошення теми і завдань тренінгу.
ІІІ.Очікування «Таємне бажання».
Мета: виявити очікування учасників тренінгу.
Завдання: позначити  на стікерах  свої очікування.
Рекомендація: до очікувань треба повернутися наприкінці тренінгу, з’ясувавши, які очікування справдились, які ні і чому.
ІV. Правила роботи в групі.
Мета: вироблення правил ефективного спілкування, наприклад:
ü  добровільна участь у виконанні завдань;
ü  щирість у спілкуванні;
ü  персоніфікація висловлювань;
ü  конфіденційність;
ü  активність;
ü  толерантність;
ü  право на підтримку тощо.
V. Проведення тренінгу.
 Вправа 2. Мозковий штурм «Що таке лідерство?»
Мета: дати характеристику поняття «лідерство».
Завдання: на фліпчаті ведучий пише «Лідерство – це…» і пропонує учасникам озвучити свої пропозиції, записуючи їх без коментарів. Після закликає обговорити і звернути увагу на різні визначення.
Ведучий вивішує плакат із дефініціями поняття «лідерство», підготовлений раніше. Учасники мають змогу порівняти, ознайомитися з іншими формулюваннями і висловити своє ставлення до них.
При обговоренні ведучий пропонує відповісти на питання « Де може проявитися лідерство в училищі?»
Урізних дослідженнях визначаються десятки різних дефініцій лідерства:
1.Функція особистості, яка володіє певними рисами;
2.Наслідок сили особистості;
3.Фокус групового процесу;
4.Мистецтво встановлення згоди поміж людьми;
5.Особистий соціальний контроль;
6.Поведінка індивідуума, який включений в управління груповою
діяльністю;
7.Здатність впливати на людей насамперед емоційно.
Вправа 3. Народна трибуна. «Мелодика, ритм, наголос»
Мета: вчитися застосовувати різні форми інтонації при спілкуванні
-          Чи важлива для лідерства інтонація?
Завдання: кожному учаснику надається один із видів інтонації та проговорити речення «На вулиці чудова весняна погода»
Види інтонації:
-          питальна;
-          оклична (захоплення);
-          інтонація подиву;
-          наказова;
-          прохальна (прохання);
-          запрошувальна;
-          клична;
-          песимістична;
-          переконлива.
Вправа 4. Міні-лекція «Лідер в тобі»
Дозволю собі висловити думку, що лідером може бути кожна особа, адже лідерами не народжуються, а формуються і кожна особа має шанс стати лідером.
Наука говорить, що лідер – це:
-          член групи, за яким вона визнає перевагу в статусі і право приймати рішення в значущих для неї ситуаціях;
-           індивід, здатний виконувати головну роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємостосунків у групі;
-          людина, яка завдяки своїм особистісним якостям має переважний вплив на членів соціальної групи.
Тобто, лідер – це авторитетна особистість, яка реально відіграє домінантну роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.
Вправа 5.  «Портрет лідера».
Мета: створити творчий портрет лідера, наділиши його необхідними якостями, якими саме вони вважають.
Завдання: ведучий ділить учасників на малі групи та роздає розрізані фрагменти малюнків з журналів або листівок. Пропонує присутнім із запропонованих елементів скласти цілу картинку. Ті, хто з фрагментів складе весь малюнок , і є учасниками малої групи.
Ведучий знайомить учасників з правилами роботи в малих групах.
Правила роботи групи :
Щедрість і відвертість;
Тут і зараз;
Повага до іншого;
Цінувати час;
Активно брати участь у роботі групи.
Ведучий кожній малій групі роздає папір і маркер для виконання завдання та оголошує його. Потрібно намалювати портрет лідера, звертаючи увагу на лідерські якості. Після виконання завдання малі групи по черзі презентують свої малюнки, називають якості лідера.
VІ. Підбиття підсумків: чи справдилися ваші очікування?(повертаємося до очікувань)
VІІ. Прикінцеве слово «Вір у себе».
 Уолт Дісней був звільнений з газети за браком ідей;  Менделєєв мав трійку з хімії;  Ейнштейн не говорив до чотирьох років, його вчитель характеризував його, як розумово відсталого; вчитель Бетховена вважав його абсолютно бездарним учнем;   наставник Едісона говорив про нього, що він дурний і нічого не може вивчити; батько Родена, великого скульптора, говорив: «У мене син - ідіот. Він тричі не вступив в школу мистецтв»;  коли Марконі придумав радіо і розповідав своїм друзям, що буде передавати слова на відстані по повітрю, вони порахували його божевільним і відвели до психіатра. Але вже через кілька місяців його радіо врятувало життя багатьом морякам.
VІІІ. Підсумок.
Учнівське  самоврядування  –  результат цілеспрямованих  педагогічних  зусиль  з  формування учнівського  колективу – забезпечує  розвиток таких позитивних якостей, як шанобливе ставлення  до  демократичних  цінностей, норм  співжиття;  почуття  солідарності та  відповідальності, формує  організаторські  здібності  у процесі  виконання  колективних  завдань.
Ви – лідери учнівського самоврядування, ви повинні вміти самі і допомагати одноліткам відстоювати власну громадянську позицію; створювати нові  моделі спілкування, але притримуючись традиційного, нашого національного: толерантність, повага, доброта, шанування, віра, надія та любов. Ви – наша нідія, надія всієї України на краще майбутнє.





Немає коментарів:

Дописати коментар