Портфоліо

МОЄ ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО:

   "Сильним, досвідченим стає педагог, який уміє аналізувати свою працю"         В.Сухомлинський

МОЄ ЖИТТЄВЕ КРЕДО:

 "Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочиш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше..."

ОСВІТА: Сумський державний педагогічний університет           ім. А.С. Макаренка «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія». Вчитель історії та правознавства, 2003 р.
ТРУДОВИЙ ТА ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ: 1998 - 2002 рр. - вчитель історії Лебединської ЗОШ І-ІІІст. № 6
2002р. - до сьогодення - викладач ДПТНЗ "Лебединське ВПУ лісового господарства"
НАГОРОДИ, ГРАМОТИ, ЛИСТИ ПОДЯКИ, ЦІННІ ПОДАРУНКИ:
Подяка Міністерства освіти та науки,2013 р.; Грамота міського голови Лебединської міської ради, 2013р.; Диплом управління освіти та науки Сумської обласної державної адміністрації, 2014р.; Грамота департаменту освіти та науки Сумської обласної державної адміністрації, 2016 р., 2017 р., 2018 р., Грамота Голови Лебединської районної адміністрації, 2017р,2018р.
Цінний подарунок - годинник від Міністерства освіти та науки України
РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНОСТІ:
- І місце  ІІІ етап  ХІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2012 р.);
І місце  ІІ етап ХІІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2013 р.);
- І місце   ІІ етап  ХІV Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2014 р.);
- ІІІ місце ІІ етап ХV Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2015 р.);
- IV місце ІІ етапу ХVІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2016р.);
- IІІ місце ІІ етапу ХVІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (2017р.);
- ІІ місце ІІІ етапу конкурсу КМЗ кабінетів історії серед закладів ПТО Сумської області (2018р.)
ПОШИРЕННЯ ДОСВІДУ:
Ж. Історія та правознавство. -   2016 №5 (29). - С.34
 Ж. Профтехосвіта. - 2015 №1 (73). - С.20
Ж. Профтехосвіта. - 2015 №5 (77). - С.56
Ж. Профтехосвіта. - 2015 №6 (78). - С.25
Ж. Профтехосвіта. - 2016 №1 (85). - С.12 
Ж. Профтехосвіта. - 2016 №11 (95). - С.48
Ж. Профтехосвіта. - 2016 № 12 (96). - С.21
Ж. Профтехосвіта. - 2017 № 10 (106). - С.26
Ж. Освіта Сумщини - 2016 № 4(32). - С.30


ІНДИВІДУАЛЬНА МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА:

          Формування громадянської компетентності шляхом виховання громадянина-патріота засобами інноваційних технологій  при вивченні  історії та правознавства.


 НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ:
  Сьогодні людина, для якої демократія та громадянське суспільство є природним середовищем для задоволення її особистих та суспільних інтересів, визнається основною цінністю демократичного суспільства. За цих умов особливого значення набуває громадянська компетентність, формування якої в учнів вимагає посилення уваги до цього завдання у процесі вивчення історії та правознавства.
Нами були проаналізовані праці відомих вітчизняних та зарубіжних вчених, а саме: Н..Бібік, Л..Боголюбова, В..Болотової, О..Бондаревської, Т..Волобуєвої, Т..Воронової, І..Єрмакова, Е..Зеєра, І..Зимньої, М..Зуєва, Н..Калініної, В..Краєвського, О..Крисана, С..Кульневича, О..Лебедєва, О..Локшиної,  М..Лук’янова, М..Нікандрова, О..Овчарук, О. Пометун, Дж. Равена, Б. Рея,  М. Рижакова, Р.Рогожнікова, В..Сєрікова, Л..Сохань, О..Сухомлинської, І..Тараненка, Г..Халаша, Л..Хоружої, А. Хуторського, С. Шишова  та ін., у яких розкрито сутність поняття компетентнісного підходу в освіті, висвітлено шляхи та умови формування компентності учнів.
 Проблеми запровадження компетентнісного підходу в процес навчання у своїх дисертаціях дослідили Н..Дерев’янко (2004.р.), Л. Зайцева (2000.р.), О. Колодич (2005 р.), В. Ляшенко (2005 р.), Е..Соломка (2000 р.), І. Ящук (2001 р.). Поняття та шляхи формування громадянської компетентності учнів проаналізовані у працях Р. Даля, В. Зікратова, Х. Мюнклера, О. Пометун, Е..Слабунової. В працях цих та інших вчених обгрунтувано можливість ефективного використання міжпредметного підходу у формуванні громадянської компетентності.
Громадянську компетентність дослідники відносять до ключових. Ключова компетентність є об’єктивною категорією, що фіксує певний рівень розвитку в особистості суспільно визнаного комплексу знань,умінь,навичок, ставлень, орієнтацій. Відтак і громадянську компетентність учня ми будемо розуміти як сукупність освітніх елементів,що складається із сукупності знань,умінь,навичок, переживань, емоційно-ціннісних орієнтацій. Переконань особистості, які допомагають людині усвідомити своє місце в суспільстві, обов’язок і відповідальність перед співвітчизниками, Батьківщиною і державою. Громадянська компетентність є інтегрованою характеристикою особистості, яка включає й певний рівень психологічної готовності до активного суспільного життя – громадянськість.
  Формування громадянської компетентності – це засвоєння в навчальних ситуаціях основ повноцінної та правомірної громадянської поведінки особи в суспільстві. Це  здатність учня самостійно  діяти під час вирішення жттєвих ситуацій у сфері правовідносин.
  Спираючись на висновки  О.Пометун, зауважимо, що реалізація ціннісного компонента відбувається переважно через зміст освіти шляхом відбору й структурування навчального матеріалу курсу, який  забезпечує умови формування демократичних цінностей, орієнтацій, сприйняття ідеалів демократії, вироблення ставлень і мотивів діяльності, які є складовими громадянської позиції. Діяльнісний блок громадянської компетентності передбачає формування мотивованої активності яка:виявляє суспільну  активність (в громадянських організаціях, самоврядуванні тощо);
-бере участь у соціальному проектуванні;
-виступає  розробником соціального проекту чи учасником соціального проекту;
 -досліджує соціальні проблеми.
Одним із сучасних шляхів організації активної пізнавальної діяльності учнів на шляху до формування громадянської компетенції є інноваційні технології навчання,У такому випадку результат навчання полягає вже не в передачі учням інформації  змісту, а в формуванні готовності діяти в житті з  позицій правосвідомості  та громадянської  відповідальності. Різноманітні інноваційні технології, які  найчастіше застосовуються у власній практиці: технологія критичного мислення, інтерактивного навчання, інформаційно-комунікативна технологія,  проектна технологія та особистісно-орієнтованого навчання. 








Немає коментарів:

Дописати коментар